Levering

Leveringscalculator

Voer je land in:

Type verzending

Prijs

Levertijd

Standaardlevering

£3.99

3-4 dagen*

*Gewoonlijk wordt geleverd binnen 3-4 werkdagen na het plaatsen van de bestelling, maar in drukke periodes kan het langer duren. Wij bevestigen de verwachte leverdatum bij de betaling voordat de bestelling is gedaan en deze informatie wordt opgenomen in de bevestiging van de bestelling per e-mail.

Je kunt leveringsinstructies invoeren wanneer je een bestelling plaatst bijv. "graag afleveren bij buurvrouw in appartement 1". River Island is echter niet aansprakelijk voor pakketten die zoekraken of gesloten worden als er leveringsinstructies worden opgegeven voor de bezorgdienst.

De levering vindt plaats tussen 07.00 en 21.00 uur en in sommige gevallen kan een handtekening vereist zijn. Als er niemand aanwezig als je pakket wordt afgeleverd en er geen veilige plek is om het pakket achter te laten, dan zal de bezorger een kaartje achterlaten met informatie over hoe je kunt regelen dat het pakket opnieuw wordt afgeleverd.

Expreslevering

£5.99

Volgende dag*

*Bestelling die zijn geplaatst vóór 21:00 maandag tot vrijdag worden de volgende dag geleverd, bestellingen die zijn geplaatst na 21:00 op vrijdag en vóór 17:00 op zaterdag worden geleverd op zondag. Bestellingen die zijn geplaatst na 17:00 uur op zaterdag en vóór op 17:00 uur op zondag worden geleverd op maandag. Bestellingen die worden geplaatst vóór 17:00 uur op Britse nationale feestdagen worden de volgende dag bezorgd (op voorwaarde dat de volgende dag niet ook een nationale feestdag is). Bestellingen die worden geplaatst na 17:00 uur op een nationale feestdag worden twee dagen later bezorgd. We bevestigen de verwachte leveringsdatum bij het afrekenen wanneer je de bestelling plaatst.

Je kunt leveringsinstructies invoeren wanneer je een bestelling plaatst bijv. "graag afleveren bij buurvrouw in appartement 1". River Island is echter niet aansprakelijk voor pakketten die zoekraken of gesloten worden als er leveringsinstructies worden opgegeven voor de bezorgdienst.

De levering vindt plaats tussen 07.00 en 21.00 uur en in sommige gevallen kan een handtekening vereist zijn. Als er niemand aanwezig als je pakket wordt afgeleverd en er geen veilige plek is om het pakket achter te laten, dan zal de bezorger een kaartje achterlaten met informatie over hoe je kunt regelen dat het pakket opnieuw wordt afgeleverd.

Ophalen bij een River Island-winkel: standaard

Gratis

binnen 5 dagen

Je ontvangt per e-mail bericht wanneer je bestelling opgehaald kan worden. Als je deze 'Het is aangekomen'-e-mail hebt ontvangen, breng deze dan mee naar de winkel, samen met een identiteitsbewijs (dit kan een betaal-/creditkaart zijn, je paspoort of rijbewijs) wanneer je het pakket op komt halen.

Als iemand anders het pakket voor je ophaalt, moet die - om fraude te voorkomen - een kopie laten zien van je 'Het is aangekomen'-e-mail, samen met zijn/haar bewijs van identiteit (zie hierboven).

Haal je bestelling binnen 14 dagen op bij de winkel. Als je de bestelling niet binnen 14 dagen ophaalt, worden de artikelen teruggestuurd naar ons magazijn en nemen we contact met je op om een terugbetaling te regelen.

Ophalen bij een River Island-winkel: express

£5.99

1-2 dagen

Je ontvangt per e-mail bericht wanneer je bestelling opgehaald kan worden. Als je deze 'Het is aangekomen'-e-mail hebt ontvangen, breng deze dan mee naar de winkel, samen met een identiteitsbewijs (dit kan een betaal-/creditkaart zijn, je paspoort of rijbewijs) wanneer je het pakket op komt halen.

Als iemand anders het pakket voor je ophaalt, moet die - om fraude te voorkomen - een kopie laten zien van je 'Het is aangekomen'-e-mail, samen met zijn/haar bewijs van identiteit (zie hierboven).

Haal je bestelling binnen 14 dagen op bij de winkel. Als je de bestelling niet binnen 14 dagen ophaalt, worden de artikelen teruggestuurd naar ons magazijn en nemen we contact met je op om een terugbetaling te regelen.

Ophalen bij een lokale winkel: standaard

£3.99

3-5 dagen

River Island werkt met Collect+ en Hermes dus de bestelling kan geleverd worden aan een van de lokale gemaks-winkels in hun netwerk. Kies een bezorgadres dat jou het beste uitkomt. Daarvoor heb je de keuze tussen standaard- of expresslevering (alleen in de aangegeven winkels).

Ophalen+

We bevestigen de verwachte leveringsdatum bij het afrekenen wanneer je de bestelling plaatst en je bestelling kan worden opgehaald vanaf 17:00 uur op de dag van aflevering.

Je krijgt per e-mail bericht wanneer je bestelling is aangekomen en kan worden opgehaald. Als je ook een sms-bericht wilt ontvangen, kun je een mobiel nummer in het Verenigd Koninkrijk invoeren wanneer je de winkel kiest waar je de bestelling wilt ophalen.

Neem het trackingnummer mee dat Collect+ je stuurt wanneer het pakket opgehaald kan worden, samen met een bewijs van identiteit zoals hieronder.

Hermes Parcelshop

Vermeld voor leveringen aan ParcelShops in het Verenigd Koninkrijk een geldig mobiel telefoonnummer in het VK wanneer je de order plaatst, dan ontvang je een notificatie wanneer de bestelling opgehaald kan worden bij de winkel van je keuze.

We zullen de verwachte leverdatum bevestigen bij het afrekenen als je de bestelling plaatst. Je wordt per e-mail geïnformeerd als je bestelling binnen is en klaar ligt om te worden opgehaald.

Neem de e-mail mee waarin bevestigd wordt dat het pakket opgehaald kan worden bij de winkel van je keuze, samen met een bewijs van identiteit zoals hieronder.

  • Cheque-garantie-/betaal-/creditkaart
  • Bank-/Building Society-boekje
  • Geldig paspoort
  • Chequeboek
  • Rijbewijs
  • Buitenlandse identiteitskaart
  • Rekening van nutsbedrijven (gas, water of elektriciteit) - rekeningen voor mobiele telefoon worden niet geaccepteerd (facturen voor een vaste telefoonlijn worden wel aanvaard)
  • Personen onder de 18 jaar moeten hun nationale ziekteverzekeringskaart, medische kaart of spaarboekje meebrengen.

Hou er rekening mee, dat als je wilt dat iemand anders het pakket voor je ophaalt, deze ofwel een identiteitsbewijs van jou, ofwel een identiteitsbewijs met dezelfde achternaam bij zich moet hebben.

Ophalen bij een plaatselijke winkel: express

£5.99

1-2 dagen

River Island werkt met Collect+ en Hermes dus de bestelling kan geleverd worden aan een van de lokale gemaks-winkels in hun netwerk. Kies een bezorgadres dat jou het beste uitkomt. Daarvoor heb je de keuze tussen standaard- of expresslevering (alleen in de aangegeven winkels).

Ophalen+

We bevestigen de verwachte leveringsdatum bij het afrekenen wanneer je de bestelling plaatst en je bestelling kan worden opgehaald vanaf 17:00 uur op de dag van aflevering.

Je krijgt per e-mail bericht wanneer je bestelling is aangekomen en kan worden opgehaald. Als je ook een sms-bericht wilt ontvangen, kun je een mobiel nummer in het Verenigd Koninkrijk invoeren wanneer je de winkel kiest waar je de bestelling wilt ophalen.

Neem het trackingnummer mee dat Collect+ je stuurt wanneer het pakket opgehaald kan worden, samen met een bewijs van identiteit zoals hieronder.

Hermes Parcelshop

Vermeld voor leveringen aan ParcelShops in het Verenigd Koninkrijk een geldig mobiel telefoonnummer in het VK wanneer je de order plaatst, dan ontvang je een notificatie wanneer de bestelling opgehaald kan worden bij de winkel van je keuze.

We zullen de verwachte leverdatum bevestigen bij het afrekenen als je de bestelling plaatst. Je wordt per e-mail geïnformeerd als je bestelling binnen is en klaar ligt om te worden opgehaald.

Neem de e-mail mee waarin bevestigd wordt dat het pakket opgehaald kan worden bij de winkel van je keuze, samen met een bewijs van identiteit zoals hieronder.

  • Cheque-garantie-/betaal-/creditkaart
  • Bank-/Building Society-boekje
  • Geldig paspoort
  • Chequeboek
  • Rijbewijs
  • Buitenlandse identiteitskaart
  • Rekening van nutsbedrijven (gas, water of elektriciteit) - rekeningen voor mobiele telefoon worden niet geaccepteerd (facturen voor een vaste telefoonlijn worden wel aanvaard)
  • Personen onder de 18 jaar moeten hun nationale ziekteverzekeringskaart, medische kaart of spaarboekje meebrengen.

Hou er rekening mee, dat als je wilt dat iemand anders het pakket voor je ophaalt, deze ofwel een identiteitsbewijs van jou, ofwel een identiteitsbewijs met dezelfde achternaam bij zich moet hebben.


Geschatte levertijden zijn met uitzondering van weekenden en officiële feestdagen. Wij bevestigen de verwachte leverdatum bij de betaling voordat de bestelling is gedaan en deze informatie wordt opgenomen in de bevestiging van de bestelling per e-mail.

Expreslevering is niet beschikbaar voor de volgende locaties en standaard leveringen duren tot twee werkdagen langer:

  • De Schotse hooglanden en eilanden
  • Isle of Wight
  • Isle of Man
  • Noord-Ierland

We kunnen leveren aan het BFPO (British Forces Post Office), maar niet aan postbussen, ziekenhuizen, luchthavens en gevangenissen.

Volgen van de bestelling

Leveringen in het Verenigd Koninkrijk

Wanneer je bestelling verzonden is vanuit ons magazijn, sturen we je een e-mail met het tracking-nummer en een link naar de website van ons koeriersbedrijf zodat je de huidige status van je levering kunt volgen. Je kunt de levering van pakketten ook volgen via Mijn account.

Leveringen buiten het Verenigd Koninkrijk

Wanneer je bestelling verzonden is vanuit ons magazijn, sturen we je een e-mail. Als we je bestelling via een koeriersdienst hebben verzonden, staat er in deze e-mail een tracking-nummer en een link naar de website van ons koeriersbedrijf zodat je de huidige status van je levering kunt volgen. Je kunt de levering van pakketten ook volgen via Mijn account.

Hou er rekening mee dat leveringen buiten het Verenigd Koninkrijk soms verzonden worden via een internationale postdienst waarvoor geen tracking beschikbaar is. Als je pakket via een internationale postdienst is verzonden, laten we je dit weten in de e-mail waarin we de verzending aan je bevestigen.

Problemen met je bestelling

Mijn bestelling is niet geleverd

Als de bestelling niet is geleverd binnen de tijdschema's die gelden voor jouw land, neem dan contact met ons op. Denk erom dat je het bestelnummer vermeldt in je bericht want daarmee help je ons het zoeken naar je bestelling te versnellen.

Als we je pakket niet kunnen vinden, sturen we je een 'claimformulier voor zoekgeraakte pakketten'. Onderteken dit en stuur het aan ons terug, dit is je officiële claim. Zodra we deze verklaring hebben ontvangen, zullen we de claim onderzoeken en je binnen 4 werkdagen van de uitkomst op de hoogte stellen . Indien van toepassing, zullen we een terugbetaling doen op de betaal-/creditkaart die voor de aankoop werd gebruikt.

Verkeerd artikel in bestelling

Als je denkt dat een artikel dat je hebt ontvangen een defect vertoont, stuur dit dan aan ons terug zodat we dit kunnen beoordelen.

Als een product niet redelijk draagbaar is - vanwege onvolkomen vakmanschap of materialen - betalen we de aankoopsprijs aan je terug. Dit is een extra garantie en heeft geen invloed op je wettelijke rechten.

Lees voor informatie over het retourneren va verkeerde artikelen onze leveringspagina.

Voor klanten buiten het Verenigd Koninkrijk vergoeden we ook een bedrag voor de frankeringskosten van de retourzending. Dit bedrag varieert van land tot land en wordt terugbetaald op de kaart die je hebt gebruikt om voor de bestelling te betalen. Deze garantie is extra en heeft geen invloed op je wettelijke rechten.

Onjuist of ontbrekend artikel in de bestelling

Neem, wanneer je een onjuist artikel ontving of wanneer een artikel in je bestelling ontbreekt contact met ons op en vermeld de gegevens van wat er fout is. Denk eraan om het bestelnummer te vermelden in je bericht want dan kunnen we je bestelinformatie sneller terugvinden.

Als we de ontbrekende artikelen niet kunnen vinden, sturen we je een 'claimformulier voor zoekgeraakte pakketten'. Onderteken dit en stuur het aan ons terug, dit is je officiële claim. Zodra we deze verklaring hebben ontvangen, zullen we de claim onderzoeken en je binnen 4 werkdagen van de uitkomst op de hoogte stellen . Indien van toepassing, zullen we een terugbetaling doen op de betaal-/creditkaart die voor de aankoop werd gebruikt.

Meer informatie

Standaard en expreslevering in het VK

Je kunt leveringsinstructies invoeren wanneer je een bestelling plaatst bijv. "graag afleveren bij buurvrouw in appartement 1". River Island is echter niet aansprakelijk voor pakketten die zoekraken of gesloten worden als er leveringsinstructies worden opgegeven voor de bezorgdienst.

We kunnen niet op nationale feestdagen leveren, dus reken daar een extra werkdag voor.

Leveringen voor de volgende gebieden kunnen tot twee werkdagen langer in beslag nemen:

  • De Schotse hooglanden en eilanden
  • Isle of Wight
  • Isle of Man
  • Noord-Ierland

De levering vindt plaats tussen 07.00 en 21.00 uur en in sommige gevallen kan een handtekening vereist zijn. Als er niemand aanwezig als je pakket wordt afgeleverd en er geen veilige plek is om het pakket achter te laten, dan zal de bezorger een kaartje achterlaten met informatie over hoe je kunt regelen dat het pakket opnieuw wordt afgeleverd.

Internationale expreslevering delivery

Een expresleveringsdienst is beschikbaar voor een aantal landen buiten het VK:

  • De Republiek Ierland
  • Andorra
  • Oostenrijk
  • België
  • Denemarken
  • Finland
  • Frankrijk
  • Duitsland
  • Griekenland
  • Italië
  • Luxemburg
  • Monaco
  • Nederland
  • Portugal
  • Spanje
  • Zweden
  • Vaticaanstad

De bezorgtijden en -kosten variëren afhankelijk van het land van bestemming en wij bevestigen de verwachte leverdatum tijdens het afrekenen van de bestelling die je plaatst. Plaats je bestelling vóór 16:00 GMT/BST om zeker te zijn van de snelste levering voor jouw leveringsbestemming.. Je kunt gebruikmaken van de tijdzone-omrekening om de tijd in GMT/BST naar je lokale tijd om te rekenen.

Ophalen bij River Island-winkel

Je kunt je bestelling laten afleveren bij een winkel van River Island die jou het beste uitkomt. Daarvoor heb je de keuze tussen standaard- of expresslevering (alleen in de aangegeven landen). Kies hiervoor de optie 'Levering bij de River Island winkel van je keuze' wanneer je de bestelling af gaat ronden. Deze dienst is op dit moment beschikbaar in winkels in het VK, de Republiek Ierland, België en Nederland.

Levering aan de Republiek Ierland, België en Nederland varieert afhankelijk van de gekozen winkel. We bevestigen de verwachte leveringsdatum bij het afrekenen wanneer je de bestelling plaatst.

Je ontvangt per e-mail bericht wanneer je bestelling opgehaald kan worden. Als je deze 'Het is aangekomen'-e-mail hebt ontvangen, breng deze dan mee naar de winkel, samen met een identiteitsbewijs (dit kan een betaal-/creditkaart zijn, je paspoort of rijbewijs) wanneer je het pakket op komt halen.

Als iemand anders het pakket voor je ophaalt, moet die - om fraude te voorkomen - een kopie laten zien van je 'Het is aangekomen'-e-mail, samen met zijn/haar bewijs van identiteit (zie hierboven).

Haal je bestelling binnen 14 dagen op bij de winkel. Als je de bestelling niet binnen 14 dagen ophaalt, worden de artikelen teruggestuurd naar ons magazijn en nemen we contact met je op om een terugbetaling te regelen.

Ophalen bij een plaatselijke winkel

River Island werkt nu met Collect+ en Hermes ParcelShop, zodat je de bestelling kunt laten leveren aan een van de lokale winkels in hun Europese netwerk. Kies een bezorgadres dat jou het beste uitkomt. Daarvoor heb je de keuze tussen standaard- of expresslevering (alleen in de aangegeven winkels). Selecteer hiervoor de optie 'Ophalen bij lokale winkels" tijdens het afrekenen bij het plaatsen van je bestelling.

Je krijgt per e-mail bericht wanneer je bestelling is aangekomen en kan worden opgehaald. Als je ook een sms-bericht wilt ontvangen, kun je een mobiel nummer in het Verenigd Koninkrijk invoeren wanneer je de winkel kiest waar je de bestelling wilt ophalen.

Neem het trackingnummer mee dat Collect+ je stuurt wanneer het pakket opgehaald kan worden, samen met een bewijs van identiteit zoals hieronder vermeld:

  • Cheque-garantie-/betaal-/creditkaart
  • Bank-/Building Society-boekje
  • Geldig paspoort
  • Chequeboek
  • Rijbewijs
  • Personen onder de 18 jaar moeten hun nationale ziekteverzekeringskaart, medische kaart of spaarboekje meebrengen.

Hou er rekening mee, dat als je wilt dat iemand anders het pakket voor je ophaalt, deze ofwel een identiteitsbewijs van jou, ofwel een identiteitsbewijs met dezelfde achternaam bij zich moet hebben.

;