Mijn River Island

Informatie en help

Volg ons

Retourneringen

Laatst bijgewerkt maart 2019

We hopen dat je tevreden bent met je aankoop van River Island. Zo niet, dan vind je hier alles wat je moet weten over retouren en ruilen door op het relevante tabblad hieronder te klikken.

Houd er rekening mee dat wij vanwege gezondheid en hygiëne geen terugbetaling aanbieden voor voedsel, verzorgingsproducten, piercingproducten en ondergoed.

Matrassen, matrashoezen, dekbedhoezen, dekbedden en kussens kunnen alleen worden geretourneerd als de originele verpakking nog verzegeld is, tenzij ze gebreken vertonen. Dekbedovertrekken moeten in een wederverkoopbare staat en ongebruikt zijn en in de originele verpakking zitten met alle inhoud.

Zwemkleding kan niet worden geretourneerd als de hygiënestrip verwijderd is en cosmetica kan niet worden geretourneerd als de hygiëneverzegeling is verbroken.

Meubelen die zelf in elkaar gezet moeten worden, kunnen niet worden geretourneerd als deze geheel of gedeeltelijk in elkaar gezet zijn.

Tenzij ze gebrekkig zijn, moeten alle geretourneerde artikelen ongebruikt zijn en in de originele verpakking zitten.

Eventuele aanvullende voorwaarden voor retourzending op een product of de verpakking ervan, op onze website of in de winkel maken deel uit van het retourbeleid van River Island.

Wil je meer weten over retourneren dan is volledige informatie verkrijgbaar via je lokale autoriteit op het gebied van handelsnormen of de consumentenbond

Online-bestellingen retourneren

Selecteer het land waarin je artikelen die online zijn besteld wilt retourneren.

Voer je land in:

Online-bestellingen retourneren via winkels van River Island

Als je je artikel via onze website of mobiele app hebt gekocht, heb je 28 dagen vanaf de dag dat je je bestelling hebt ontvangen om de artikelen naar onze winkel te retourneren.

Breng naast de artikelen die je retourneert de pakbon van je pakket mee naar een River Island-winkel in de volgende landen:

  • Verenigd Koninkrijk (met uitzondering van onze winkels in Jersey en op Isle of Man)
  • De Republiek Ierland
  • Zweden

Helaas kunnen we geen retourzendingen naar een van onze andere internationale winkels accepteren en kunnen we geen online bestellingen ruilen in onze winkels in Ierland.

De terugbetaling van online gekochte artikelen kan alleen worden verwerkt op de kaart waarmee je bestelling is geplaatst. In onze winkels in het Verenigd Koninkrijk of de Republiek Ierland wordt de terugbetaling automatisch voltooid en je hoeft je betaalkaart niet te presenteren. Binnen 24 uur wordt er een e-mail gestuurd naar het e-mailadres dat je hebt gebruikt bij het plaatsen van je bestelling om te bevestigen dat de terugbetaling is verwerkt. Artikelen die 28 dagen na de datum van levering worden geretourneerd, worden terugbetaald tegen de actuele verkoopprijs via een digitale retourneringskaart van River Island.

In onze andere winkels moeten alle terugbetalingen worden teruggestort op de kaart die voor de producten is gedebiteerd. We kunnen het bedrag alleen terugbetalen aan een credit-/debetkaart en deze moet overeenkomen met de persoon die genoemd wordt op de pakbon (die je bijgesloten vindt bij je bestelling).

River Island verwerkt je retournering onmiddellijk, maar het kan tot 3 dagen duren voordat het geld op je bankrekening wordt weergegeven.

Klanten van iDeal/GiroPay/PayPal: Houd er rekening mee dat we geen teruggaven naar je iDeal-/GiroPay-/Paypal-account in onze winkels kunnen verwerken. Ongewenste artikelen kunnen in een winkel worden geruild of ingewisseld voor een cadeaukaart, of anders betalen we terug aan een creditcard/betaalkaart op naam van de persoon op de pakbon. Wil je dat je teruggave wordt gestort op je iDeal-/GiroPay-/Paypal-account, retourneer je bestelling dan naar ons distributiecentrum.

Retourneren via Collect+, Doddle, Hermes ParcelShop of Royal Mail

Een klant in het VK kan een bestelling GRATIS retourneren via Collect+, Doddle, Hermes ParcelShop of Royal Mail.

Als je je artikelen via onze website of mobiele app hebt gekocht, heb je 28 dagen vanaf de dag waarop je je artikelen hebt ontvangen voordat de artikelen door ons distributiecentrum ontvangen moeten zijn. Alle geretourneerde artikelen moeten ongebruikt zijn en in de originele verpakking zitten.

Artikelen die 28 dagen na de leveringsdatum in ons distributiecentrum worden ontvangen, worden tegen de actuele verkoopprijs teruggestort op een digitale retourneringskaart van River Island.

Stuur voor retournering via deze service simpelweg het volledig ingevulde formulier voor retournering (het onderste van de pakbon) van je pakket mee en zorg dat de juiste reden voor retournering en alle overige relevante gegevens zijn ingevuld .

Verpak de artikelen voor retournering zorgvuldig weer in de oorspronkelijke verpakking, samen met het ingevulde retourformulier. Let op de volgende grootte- en gewichtsbeperkingen per vervoerder:

  • Collect+ - maximaal 10 kg gewicht, 90x60x60 cm
  • Doddle - Maximaal 16 kg gewicht, 60x50x40 cm
  • Hermes - Maximaal 15 kg gewicht, 50x50x30 cm
  • Royal Mail - Maximaal 20 kg gewicht, 61x46x46 cm

Klik voor het maken van een unieke etiket voor de retournering op bovenstaande link voor de gewenste retourservice of klik op de link in de e-mail waarin de verzending werd gemeld. Print het etiket, bevestig dit op de voorzijde van het pakket, en zorg dat de oorspronkelijke adressticker met jouw naam en adres volledig bedekt is.

Het kan tot 14 dagen duren voor een retournering is verwerkt nadat wij je pakket hebben ontvangen wanneer je ervoor kiest het naar ons terug te sturen via een van deze vier services.

Retourneren via een koerier met de pakketophaaldienst van River Island

Als je een Britse klant bent, kan je je bestelling GRATIS retourneren met behulp van de River Island Parcel Collection Service

Als je je artikelen via onze website of mobiele app hebt gekocht, heb je 28 dagen vanaf de dag waarop je je artikelen hebt ontvangen voordat de artikelen door ons distributiecentrum ontvangen moeten zijn. Alle geretourneerde artikelen moeten ongebruikt zijn en in de originele verpakking zitten.

Artikelen die 28 dagen na de leveringsdatum in ons distributiecentrum worden ontvangen, worden tegen de actuele verkoopprijs teruggestort op een digitale retourneringskaart van River Island.

Klik hier om een afhaling te regelen via de Hermes Courier Collection of bel het nummer dat op de voorkant van je pakbon is afgedrukt.

Stuur het volledig ingevulde formulier voor retournering (het onderste van de pakbon) van je pakket mee en zorg dat de juiste reden voor retournering en alle overige relevante gegevens zijn ingevuld.

Pak de te retourneren artikelen zorgvuldig weer in, samen met het ingevulde retourformulier.

Print het retouretiket en bevestig het zo op de voorzijde van je pakket dat het oorspronkelijke etiket met je naam en adres volledig bedekt is.

Let erop dat de Parcel Collection Service gratis is maar dat we niet vooraf bepaalde tijdsafspraken kunnen maken. De service is het meest geschikt voor klanten die thuis zijn, want je moet aanwezig zijn op de aangegeven ophaaldag.

Zorg er altijd voor dat je een ontvangstbewijs krijgt wanneer de koerier komt ophalen.

Het kan tot 14 dagen duren voor een retournering is verwerkt nadat we het pakket hebben ontvangen wanneer je ervoor kiest het aan ons terug te sturen via de Post Office™ of Parcel Collection Service.

Artikelen gekocht of besteld in de winkel retourneren

Neem de producten die je retourneert samen met het ontvangstbewijs/de pakbon mee naar een River Island-winkel binnen de volgende landen binnen één maand na je aankoop/datum van ontvangst:

  • Verenigd Koninkrijk (met uitzondering van onze winkels in Jersey en op Isle of Man)
  • De Republiek Ierland
  • Zweden

Retourneren via River Island-winkel

Artikelen die online zijn gekocht bij River Island kunnen binnen een maand na de besteldatum worden geretourneerd in onze winkels.

Breng naast de artikelen die je retourneert de pakbon van je pakket mee naar een River Island-winkel in de volgende landen:

  • Verenigd Koninkrijk (met uitzondering van onze winkels in Jersey en op Isle of Man)
  • De Republiek Ierland
  • Zweden

Helaas kunnen wij geen retourneringen accepteren in onze winkels in andere landen.

De terugbetaling van online gekochte artikelen kan alleen worden verwerkt op de kaart waarmee je bestelling is geplaatst. De terugbetaling wordt automatisch voltooid en je hoeft je betaalkaart niet te presenteren. Binnen 24 uur wordt er een e-mail gestuurd naar het e-mailadres dat je hebt gebruikt bij het plaatsen van je bestelling om te bevestigen dat de terugbetaling is verwerkt. River Island verwerkt je retournering onmiddellijk, maar het kan tot 3 dagen duren voordat het geld op je bankrekening wordt weergegeven.

Klanten van iDeal/GiroPay/PayPal: Houd er rekening mee dat we geen teruggaven naar je iDeal-/GiroPay-/Paypal-account in onze winkels kunnen verwerken. Ongewenste artikelen kunnen in een winkel worden geruild of ingewisseld voor een cadeaukaart, of anders betalen we terug aan een creditcard/betaalkaart op naam van de persoon op de pakbon. Wil je dat je teruggave wordt gestort op je iDeal-/GiroPay-/Paypal-account, retourneer je bestelling dan naar ons magazijn.

Volg voor volledige informatie de instructies op de achterzijde van de pakbon van het pakket.

Retournering via de post

Stuur het volledig ingevulde formulier voor retournering (het onderste van de pakbon) van je pakket mee bij retourzending via internationale postdiensten en zorg dat de juiste reden voor retournering en alle overige relevante gegevens zijn ingevuld .

Pak de te retourneren artikelen zorgvuldig weer in, samen met het ingevulde retourformulier.

Trek het retouretiket van uw pakbon en bevestig dit zo op de voorzijde van het pakket, dat het oorspronkelijke etiket met je naam en adres volledig bedekt is.

Regel de levering binnen 14 dagen na ontvangst met de plaatselijke postdienst en let erop dat je een verzendbewijs ontvangt.

Het is belangrijk om de pakbon en het verzendbewijs op een veilige plek te bewaren want daar staat een zeer belangrijk, uniek referentienummer op. Als we om welke reden dan ook het pakket niet ontvangen of wanneer je een vraag hebt over de terugbetaling, moet dit nummer worden vermeld in alle communicatie met ons - zonder deze informatie kunnen we niet terugbetalen.

Het kan tot 14 dagen duren voor een retournering is verwerkt nadat wij je pakket hebben ontvangen wanneer je ervoor kiest het naar ons terug te sturen via de plaatselijke postdienst.

Stuur geen betalingen mee met retourneringen. River Island dekt de kosten van retourneringen vanuit landen buiten het Verenigd Koninkrijk niet.

Service voor internationale retourneringen

Dit is een speciale service die we hebben geregeld met onze preferente koerierspartners om te zorgen voor veilige, kosteneffectieve retourneringen vanuit de volgende landen:

  • Australië
  • Oostenrijk
  • België
  • Finland
  • Frankrijk
  • Duitsland
  • Luxemburg
  • Nederland
  • Spanje
  • VS

Bezoek de service voor internationale retourneringen

Retournering via de post

Stuur het volledig ingevulde formulier voor retournering (het onderste van de pakbon) van je pakket mee bij retourzending via internationale postdiensten en zorg dat de juiste reden voor retournering en alle overige relevante gegevens zijn ingevuld .

Pak de te retourneren artikelen zorgvuldig weer in, samen met het ingevulde retourformulier.

Trek het retouretiket van uw pakbon en bevestig dit zo op de voorzijde van het pakket, dat het oorspronkelijke etiket met je naam en adres volledig bedekt is.

Regel de levering binnen 14 dagen na ontvangst met de plaatselijke postdienst en let erop dat je een verzendbewijs ontvangt.

Het is belangrijk om de pakbon en het verzendbewijs op een veilige plek te bewaren want daar staat een zeer belangrijk, uniek referentienummer op. Als we om welke reden dan ook het pakket niet ontvangen of wanneer je een vraag hebt over de terugbetaling, moet dit nummer worden vermeld in alle communicatie met ons - zonder deze informatie kunnen we niet terugbetalen.

Het kan tot 14 dagen duren voor een retournering is verwerkt nadat wij je pakket hebben ontvangen wanneer je ervoor kiest het naar ons terug te sturen via de plaatselijke postdienst.

Stuur geen betalingen mee met retourneringen. River Island dekt de kosten van retourneringen vanuit landen buiten het Verenigd Koninkrijk niet.

Service voor internationale retourneringen

Dit is een speciale service die we hebben geregeld met onze preferente koerierspartners om te zorgen voor veilige, kosteneffectieve retourneringen vanuit de volgende landen:

  • Australië
  • Oostenrijk
  • België
  • Finland
  • Frankrijk
  • Duitsland
  • Luxemburg
  • Nederland
  • Spanje
  • VS

Bezoek de service voor internationale retourneringen

Retourneren via River Island-winkel

Artikelen die online zijn gekocht bij River Island kunnen binnen een maand na de besteldatum worden geretourneerd in onze winkels.

Breng naast de artikelen die je retourneert de pakbon van je pakket mee naar een River Island-winkel in de volgende landen:

  • Verenigd Koninkrijk (met uitzondering van onze winkels in Jersey en op Isle of Man)
  • De Republiek Ierland
  • Zweden

Helaas kunnen wij geen retourneringen accepteren in onze winkels in andere landen.

De terugbetaling van online gekochte artikelen kan alleen worden verwerkt op de kaart waarmee je bestelling is geplaatst. De terugbetaling wordt automatisch voltooid en je hoeft je betaalkaart niet te presenteren. Binnen 24 uur wordt er een e-mail gestuurd naar het e-mailadres dat je hebt gebruikt bij het plaatsen van je bestelling om te bevestigen dat de terugbetaling is verwerkt. River Island verwerkt je retournering onmiddellijk, maar het kan tot 3 dagen duren voordat het geld op je bankrekening wordt weergegeven.

Klanten van iDeal/GiroPay/PayPal: Houd er rekening mee dat we geen teruggaven naar je iDeal-/GiroPay-/Paypal-account in onze winkels kunnen verwerken. Ongewenste artikelen kunnen in een winkel worden geruild of ingewisseld voor een cadeaukaart, of anders betalen we terug aan een creditcard/betaalkaart op naam van de persoon op de pakbon. Wil je dat je teruggave wordt gestort op je iDeal-/GiroPay-/Paypal-account, retourneer je bestelling dan naar ons magazijn.

Volg voor volledige informatie de instructies op de achterzijde van de pakbon van het pakket.

Retournering via de post

Stuur het volledig ingevulde formulier voor retournering (het onderste van de pakbon) van je pakket mee bij retourzending via internationale postdiensten en zorg dat de juiste reden voor retournering en alle overige relevante gegevens zijn ingevuld .

Pak de te retourneren artikelen zorgvuldig weer in, samen met het ingevulde retourformulier.

Trek het retouretiket van uw pakbon en bevestig dit zo op de voorzijde van het pakket, dat het oorspronkelijke etiket met je naam en adres volledig bedekt is.

Regel de levering binnen 14 dagen na ontvangst met de plaatselijke postdienst en let erop dat je een verzendbewijs ontvangt.

Het is belangrijk om de pakbon en het verzendbewijs op een veilige plek te bewaren want daar staat een zeer belangrijk, uniek referentienummer op. Als we om welke reden dan ook het pakket niet ontvangen of wanneer je een vraag hebt over de terugbetaling, moet dit nummer worden vermeld in alle communicatie met ons - zonder deze informatie kunnen we niet terugbetalen.

Het kan tot 14 dagen duren voor een retournering is verwerkt nadat wij je pakket hebben ontvangen wanneer je ervoor kiest het naar ons terug te sturen via de plaatselijke postdienst.

Stuur geen betalingen mee met retourneringen. River Island dekt de kosten van retourneringen vanuit landen buiten het Verenigd Koninkrijk niet.

Service voor internationale retourneringen

Dit is een speciale service die we hebben geregeld met onze preferente koerierspartners om te zorgen voor veilige, kosteneffectieve retourneringen vanuit de volgende landen:

  • Australië
  • Oostenrijk
  • België
  • Finland
  • Frankrijk
  • Duitsland
  • Luxemburg
  • Nederland
  • Spanje
  • VS

Retourneringsportaal

Retournering via de post

Stuur het volledig ingevulde formulier voor retournering (het onderste van de pakbon) van je pakket mee bij retourzending via internationale postdiensten en zorg dat de juiste reden voor retournering en alle overige relevante gegevens zijn ingevuld .

Pak de te retourneren artikelen zorgvuldig weer in, samen met het ingevulde retourformulier.

Trek het retouretiket van uw pakbon en bevestig dit zo op de voorzijde van het pakket, dat het oorspronkelijke etiket met je naam en adres volledig bedekt is.

Regel de levering binnen 14 dagen na ontvangst met de plaatselijke postdienst en let erop dat je een verzendbewijs ontvangt.

Het is belangrijk om de pakbon en het verzendbewijs op een veilige plek te bewaren want daar staat een zeer belangrijk, uniek referentienummer op. Als we om welke reden dan ook het pakket niet ontvangen of wanneer je een vraag hebt over de terugbetaling, moet dit nummer worden vermeld in alle communicatie met ons - zonder deze informatie kunnen we niet terugbetalen.

Het kan tot 14 dagen duren voor een retournering is verwerkt nadat wij je pakket hebben ontvangen wanneer je ervoor kiest het naar ons terug te sturen via de plaatselijke postdienst.

Stuur geen betalingen mee met retourneringen. River Island dekt de kosten van retourneringen vanuit landen buiten het Verenigd Koninkrijk niet.

Service voor internationale retourneringen

Dit is een speciale service die we hebben geregeld met onze preferente koerierspartners om te zorgen voor veilige, kosteneffectieve retourneringen vanuit de volgende landen:

  • Australië
  • Oostenrijk
  • België
  • Finland
  • Frankrijk
  • Duitsland
  • Luxemburg
  • Nederland
  • Spanje
  • VS

Retourneringsportaal

Retournering via de post

Stuur het volledig ingevulde formulier voor retournering (het onderste van de pakbon) van je pakket mee bij retourzending via internationale postdiensten en zorg dat de juiste reden voor retournering en alle overige relevante gegevens zijn ingevuld .

Pak de te retourneren artikelen zorgvuldig weer in, samen met het ingevulde retourformulier.

Trek het retouretiket van uw pakbon en bevestig dit zo op de voorzijde van het pakket, dat het oorspronkelijke etiket met je naam en adres volledig bedekt is.

Regel de levering binnen 14 dagen na ontvangst met de plaatselijke postdienst en let erop dat je een verzendbewijs ontvangt.

Het is belangrijk om de pakbon en het verzendbewijs op een veilige plek te bewaren want daar staat een zeer belangrijk, uniek referentienummer op. Als we om welke reden dan ook het pakket niet ontvangen of wanneer je een vraag hebt over de terugbetaling, moet dit nummer worden vermeld in alle communicatie met ons - zonder deze informatie kunnen we niet terugbetalen.

Het kan tot 14 dagen duren voor een retournering is verwerkt nadat wij je pakket hebben ontvangen wanneer je ervoor kiest het naar ons terug te sturen via de plaatselijke postdienst.

Stuur geen betalingen mee met retourneringen. River Island dekt de kosten van retourneringen vanuit landen buiten het Verenigd Koninkrijk niet.


Aankopen in de winkel retourneren

Als je een artikel in een van onze winkels hebt gekocht, dan heb je één kalendermaand vanaf de aankoop-/ontvangstdatum om dat artikel, ongedragen en ongebruikt, voor omruiling of terugbetaling aan ons te retourneren. Ruilen in de winkel kan echter alleen in de River Island-winkels in het VK, Zweden en Ierland.

Alle terugbetalingen worden via de oorspronkelijke betaalmethode verwerkt. Beschik je niet over de originele creditcard of betaalkaart, dan wordt je terugbetaling verstrekt op een cadeaukaart van River Island.

Zonder een aankoopbon bieden we een omruiling of terugbetaling aan op een River Island-cadeaukaart tegen de huidige verkoopprijs.

Met een cadeaubon worden teruggaven verwerkt op een River Island-cadeaukaart.

Houd er rekening mee dat cadeaukaarten in Zweden niet in de winkel gebruikt kunnen worden. Daarvoor in de plaats wordt er een creditnota gegeven.

Geretourneerde artikelen die zijn gekocht als onderdeel van een multibuy-aanbieding worden geruild of terugbetaald tegen de oorspronkelijk betaalde prijs.

Onze winkels in Nederland en België sluiten op vrijdag 22 maart en vanaf deze datum kunnen we geen artikelen meer geretourneerd worden in deze winkels. Als je vragen hebt over het retourneren van een artikel dat je in een winkel hebt gekocht, ga dan naar https://www.riverisland.nl/how-can-we-help/contact-us of https://eu.riverisland.com/how-can-we-help/contact-us

Woonartikelen retourneren

Sommige RI Home-producten zijn mogelijk te groot om via onze standaardmethoden te retourneren. In dit geval ontvang je informatie in je pakket met de beste en gemakkelijkste manier om je retournering te voltooien. Oversized artikelen zijn onder andere vloerkleden en grote kussens.

Ruilen

Momenteel kunnen we alleen omruilingen aanbieden bij River Island-winkels in de volgende landen:

  • Verenigd Koninkrijk (met uitzondering van onze winkels in Jersey en op Isle of Man)
  • Zweden
  • De Republiek Ierland

Neem je ontvangstbewijs/pakbon mee als bewijs van aankoop. Houd er rekening mee dat we online bestellingen niet ruilen in onze winkels in Ierland.

Meer informatie

Indien een retournering naar ons verstuurd is met UK Post Office™, je lokale postdienst, Package Collection Service, Collect+, Doddle of Hermes ParcelShop kan het vanaf het moment dat we je pakket hebben ontvangen tot 14 dagen duren voordat de retournering wordt verwerkt.

Terugbetalingen in het VK vinden plaats in Britse ponden (GBP). Retourneringen via winkels buiten het VK zijn in de lokale valuta tegen een regelmatig geactualiseerde wisselkoers. Banken en internationale creditcard/bankkaartverstekkers bepalen de wisselkoersen. Als je voor je bestelling hebt betaald in een andere valuta, krijg je terugbetaald in de lokale valuta (Britse ponden of euro's of Zweedse kronen) van de winkel tegen de actuele wisselkoers van River Island.

Tenzij de klantenservice dit aangeeft, vraagt River Island je niet om je betalingsgegevens en moet je deze niet verstrekken, inclusief creditcard- of bankpasnummers, om je retourzending te verwerken en je bestelling terug te betalen.

Lees voor uitgebreidere informatie onze  algemene voorwaarden.

Heb je nog steeds hulp nodig dan helpen we je graag. Houd (indien van toepassing) je 8-cijferige bestelnummer bij de hand en neem contact met ons op via:

Live Chat (7 dagen per week beschikbaar, alleen voor het VK en Ierland)

Kijk op onze pagina Neem contact met ons op voor meer manieren om contact met ons op te nemen, openingstijden en live chat-tijden.

;